حمله به کنیسه‌ای در پایتخت لهستان با ۳ بمب آتش‌زا حمله جدید به ایلات در جنوب فلسطین اشغالی بازداشت ۱۰۰۰ دانشجوی آمریکایی معترض به جنایت‌های صهیونیست‌ها رئیس اداره قرآن، عترت و نماز ارتش: تقویت مراکز قرآنی، کمک به نشر قرآن در جامعه است سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان به ایران سفر کرد سردار سلامی: همه کشور‌های دنیا با جنگ ضعیف می‌شوند، اما جمهوری اسلامی ایران با جنگ‌قوی‌تر شد وزیر خارجه آمریکا در تل‌آویو: حالا وقت توافق است رئیسی در هیئت‌دولت بر فراهم‌کردن زمینه حضور هر‌چه‌گسترده‌‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس تأکید کرد وزیر کشور: طرح تقسیم استان تهران در دست بررسی است تجلیل از فعالان و مبلغان فرهنگی منطقه پدافند هوایی شمال شرق در حرم مطهر رضوی ویدئو | بخش‌هایی از هم‌خوانی معلمان در دیدار امروز با رهبر انقلاب چین تست‌های دریایی ناو هواپیمابر نسل بعدی را آغاز کرد کاهش ۲۶۷ میلیون دلاری کمک‌ها به نماینده سازمان ملل در فلسطین ترامپ بار دیگر اعضای ناتو را تهدید کرد نخست‌وزیر اوکراین از برنامه خرید ۳۰۰ هزار پهپاد جدید خبر داد یک مقام سازمان ملل حمله به رفح را «یک تراژدی غیرقابل وصف» دانست دبیرکل سازمان ملل دستور داد؛ درباره گور‌های جمعی در رفح تحقیق شود اسرائیل: حزب‌الله از مرز‌ها دور نشود جنوب لبنان را اشغال می‌کنیم زلنسکی: انتظار داریم پس از پایان جنگ به عضویت ناتو درآییم گروسی به ایران می‌آید رهبر معظم انقلاب در دیدار معلمان: تشکر از معلم برای توجه دادن افکار عمومی به اهمیت معلم است + فیلم و تصاویر
سرخط خبرها

ازاله اراذل صهیونیست به روایت رهبر‌معظم‌انقلاب

  • کد خبر: ۱۹۱۳۷۱
  • ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۹
ازاله اراذل صهیونیست به روایت رهبر‌معظم‌انقلاب
حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: «اسرائیل بایستی محو بشود.» یهودی‌های فلسطین اگر دولت اسلامی را قبول می‌کنند، در آنجا زندگی کنند.

روند محو اسرائیل به روایت حضرت آقا

در روزگار پیش رو که موج قساوت صهیونیست‌ها و اذنابشان شتک خون می‌زند بر چهره بشریت و آه مظلومیت و غربت مردم مسلمان و مظلوم غزه دودمان سازوکار‌های حقوق بشری را به باد فنا داده، مرور آنچه در دکترین انقلاب اسلامی به عنوان راهبرد قضیه فلسطین مطرح است، می‌تواند برای جریان انقلابی و دل‌های خون غیورمردان جبهه مقاومت مفید باشد. بر این اساس، در چند برش کوتاه سعی می‌کنیم این روند را تیتروار و با تأکید و تکیه بر روایت بی واسطه از بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای مدظله العالی به عنوان راه بر جریان انقلاب اسلامی مرور کنیم.

شایان ذکر است در بهره گیری از بیانات ایشان، توجه به کلان مضمون و زمینه‌های زمانی و موقعیتی باید مدنظر قرار بگیرد؛ بنابراین عزیزان را برای تکمیل این خط روایت به مطالعه متن سخنان ایشان و کتاب «فلسطین از منظر رهبر معظم انقلاب اسلامی» که به کوشش دفتر حفظ و نشر آثار ایشان در سال ۱۳۹۰ منتشر شده است، ارجاع می‌دهیم.

نظریه:

حرف، همانی است که امام راحل عظیم الشأن فرمود: «اسرائیل بایستی محو بشود.» یهودی‌های فلسطین اگر دولت اسلامی را قبول می‌کنند، در آنجا زندگی کنند. بحث، بحث یهودی ستیزی نیست. مسئله، مسئله غصب خانه مسلمین است (۱۳۶۹/۰۹/۱۳).

نظریه اصلی:

نظر ما نسبت به مسائل فلسطین روشن و واضح است. ما راه حل فلسطین را نابودی رژیم اسرائیل می‌دانیم (۱۳۷۰/۰۵/۲۸).

راهبرد سلبی:

همه راه‌هایی که غربی‌ها و وابستگان آن‌ها برای حل مسئله فلسطین پیشنهاد کرده و پیموده اند، غلط و ناموفق بوده است و در آینده نیز چنین خواهد بود (۱۳۹۱/۰۶/۰۹).

تبیین راهبرد:

راه حل غلط این است که با غاصبی که نه به ارزش‌های انسانی پایبند است و نه به قوانین بین المللی، و به قطعنامه‌های سازمان‌های بین المللی گردن نمی‌نهد، مذاکره کنند و با او به یک نقطه توافق برسند. این راه حل، راه حل غلطی است. این به هر شکلش ظاهر شود، غلط است. اسرائیل نشان داده است که به هیچ امضای خود پایبند نیست. اگر توافق هم بکنند، امضا هم بکنند، پایبند نمی‌ماند... هر امضایی که طرف مقابل به این‌ها بدهد، پایشان را روی آن امضا می‌گذارند، یک قدم جلو می‌آیند. طبیعتشان این است (۱۳۸۱/۰۱/۱۶)

راهبرد ایجابی:

یعنى یک رفراندمى انجام بگیرد، رژیم حاکم بر این منطقه را رفراندم معین کند. مردم معین کنند. معناى ازبین رفتن رژیم صهیونیستى یعنى این. سازوکار آن این است (۱۳۹۳/۰۵/۰۱).

تبیین راهبرد:

راه حل منطقی راه حلی است که همه وجدان‌های بیدار دنیا و همه کسانی که به مفاهیم امروز دنیا معتقدند، ناچارند آن را قبول کنند... راه حل نظرخواهی از خود مردم فلسطین؛ همه کسانی که از فلسطین آواره شده اند؛ البته آن‌هایی که مایل اند به سرزمین فلسطین و به خانه خودشان برگردند. این یک امر منطقی است.

این کسانی که در لبنان و در اردن و در کویت و در مصر و در بقیه کشور‌های عربی سرگردان اند، به کشور و به خانه خودشان فلسطین برگردند –آن‌هایی که مایل اند؛ نمی‌گوییم کسی را به زور بیاورند- و از کسانی که قبل از سال۱۹۴۸ که سال تشکیل دولت جعلی اسرائیل است، در فلسطین بوده اند -چه مسلمانشان، چه مسیحی شان، چه یهودی شان- نظرخواهی شود. این‌ها در یک نظرخواهی عمومی، رژیم حاکم بر سرزمین فلسطین را تعیین کنند.

این دموکراسی است. چطور برای همه دنیا دموکراسی خوب است، برای مردم فلسطین دموکراسی خوب نیست؟!... مردم فلسطین جمع شوند، رأی بدهند و نوع رژیمی را که در این کشور باید حاکم باشد، انتخاب کنند. آن رژیم و آن دولت تشکیل شود و درباره کسانی که بعد از سال۱۹۴۸ به سرزمین فلسطین آمده اند، تصمیم گیری کند؛ هرچه تصمیم گرفت. اگر تصمیم گرفت بمانند، پس بمانند. اگر هم تصمیم گرفت بروند، پس بروند. این، هم آرای مردم است، هم دموکراسی است، هم حقوق بشر است، هم منطبق با منطق فعلی دنیاست (۱۳۸۱/۰۱/۱۶).

راهکار واقع بینانه:

اسرائیل ثابت کرده است که جز زبان زور، چیز دیگری نمی‌فهمد. با او جز با زبان قدرت یک ملت و قدرت یک امت اسلامی در سراسر عالم، نمی‌شود حرف زد (۱۳۷۰/۰۷/۲۷).

تا تحقق راهکار ایجابی چه باید کرد؟

مبارزات همه جانبه ملت فلسطین -مبارزات سیاسی، مبارزات نظامی، مبارزات اخلاقی و فرهنگی- باید ادامه پیدا کند تا کسانی که غاصب فلسطین هستند، تسلیم رأی ملت فلسطین بشوند... مبارزه تا این زمان باید ادامه پیدا کند و ادامه پیدا خواهد کرد (۱۳۹۸/۰۳/۱۵).

تبیین راهکار:

تا وقتى که این رژیم جعلى سرپاست و نابود نشده است، علاج چیست؟ علاج، مقاومت قاطع و مسلحانه در مقابل این رژیم است. در مقابله با رژیم صهیونیستى باید از سوى فلسطینى‌ها دست قدرت نشان داده بشود... تنهاعلاجى که تا قبل از نابودى این رژیم وجود دارد، عبارت است از اینکه فلسطینى‌ها بتوانند قدرتمندانه برخورد کنند. اگر قدرتمندانه برخورد کردند، احتمال اینکه طرف مقابل -که همین رژیم گرگ صفت خشن است- کوتاه بیاید، وجود دارد (۱۳۹۳/۰۵/۰۱).

بنابراین:
راه قدس، راه فلسطین، راه نجات مسئله فلسطین و حل مسئله فلسطین، جز راه مبارزه نیست (۱۳۸۸/۱۲/۰۸)

و سرانجام:
فلسطین قطعا آزاد خواهد شد و به مردم برخواهدگشت و در آنجا دولت فلسطینی تشکیل خواهد شد. در این‌ها هیچ تردیدی نیست (۱۳۸۸/۱۲/۰۸).

دنیای آینده دنیای فلسطین است، دنیای رژیم غاصب صهیونیستی نیست و آینده متعلق به این هاست. بله، [صهیونیست ها]ظلم می‌کنند، جنایت می‌کنند، فاجعه آفرینی می‌کنند. لکن تلاشی که این‌ها دارند می‌کنند، بیهوده است و به جایی نخواهد رسید، ان شاءالله، باذن الله تعالی (۱۴۰۲/۰۸/۰۳).

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->